Ingen suger snopp som MyHygo

Känns som jag har dragit mej hur länge som helst för att blogga, men nu har jag fått i mej lite whiskey så skrivnojjan har försvunnit... typ!
Jag har varit rätt arg sen halv 4 idag, då jag fick hem det där jävla paketet.... låt mej berätta hela historien:
Förra veckan fick jag hem ett paket från MyHygo, helt oväntat för jag var säker på att jag inte beställt nåt.
Men mina tankar lutade åt sidan Supergratis.se där man ibland av misstag kan råka trycka "Ja, tack, jag vill beställa hem ett paket med rakhyvlar för 69:- till ett värde av 99:- och sen känna mej grundlurad", och det är antagligen därifrån som beställningen kommer.
Hursomhelst!
Jag letade upp numret till MyHygo, ringde till dom dagen därpå och förklarade att jag inte ville ha paketet eller prenumerationen som tydligen ingick, och tjejen i telefonen avregistrerade mej vänligt från dom...
MEN!
Jag sa oxå att jag inte ville ha detta paket jag hade fått (det var oöppnat, för jag antog att det skulle bli svårare att skicka tillbaka), och då var jag tvungen att betala för frakten som enligt henne låg på 50 spänn. Skulle jag behålla paketet var jag tvungen att betala fakturan inuti på 70 spänn.
Jag sa okej och tackade sen drygt för mej innan jag la på. Sen skrev jag ett hatmejl till deras kundtjänst, var ungefär såhär:

"Hej!
Jag fick ett paket hem med posten förra veckan ifrån er, och jag blev väldigt bekymrad. Jag har nämligen inte alls beställt något sånt här, och därför vill jag skicka tillbaka paketet.
Ringde till eran kundservice, och fick prenumerationen avbeställd precis som jag ville, men för att skicka tillbaks paketet måste jag betala 50 kronor. Och skickar jag inte tillbaks det måste jag betala er faktura som ligger på 70 kronor.
Tjejen i telefonen förklarade vänligt för mig att jag tjänade 20 kronor på att skicka tillbaks ert paket och pröjsa 50 spänn, men jag undrar varför i helvete jag ska behöva betala pengar för något jag inte beställt och inte vill ha?
Paketet är oöppnat, och jag vill inte alls ha med det att göra. Jag vägrar betala era 50 kronor, och ni har ingen som helst rätt att kräva pengar av en som inte gjort någon beställning!
Här är mitt kundnummer: ******.
Så antingen tar ni tillbaka paketet och jag slipper höra ifrån er igen, eller så polisanmäler jag er (värt att notera är att det inte bara är polisen jag anmäler till).
Mvh,
Jesper Forsberg"

Sen fick jag svar ifrån dom att dom registrerat en beställning, så det var väl bara att acceptera tänkte jag och skickade tillbaks paketet. 
Frakten gick dock på 24 kronor, så jag tjänade 50 kronor istället för 20 vilket gjorde mej lite gladare :D
Och så idag, klockan halv 4 , fick jag tillbaka paketet.
Jag är arg, och jag ska ringa dom imorrn och fråga varför dom inte vill ta tillbaka paketet, annars vet jag en som anmäler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0