Spegel spegel på väggen där

Jag tror att jag just nu tycker Human med The Human League är den bästa låt som nånsin gjorts. Tänk så underbara musikperioder man kan ha ibland <3
http://www.youtube.com/watch?v=w_er72QbMpk


Med start på en ny vecka har jag hunnit med att kyssa min underbara flickvän farväl, skratta åt Putzi, börjat funta på ett stort serietidningsprojekt, troligtvis fått en statistroll i en Dramatiska Institutet-film och varit på ett styrelsemöte jag nyss kom hem från.
Will this be a händelsefull week?

Detta blir inte ett så värst långt inlägg på grund av skrivkramp, men kan ju slutligen passa på att berätta om en konstig blandning av en djurart som jag drömde om inatt. Drömde att jag bland annat stod bakom en busskur, och ser på väggen hur det klättrar sniglar med spindelben, och jag blir livrädd och springer därifrån. Asvidrigt nu när jag tänker efter...                 SNABBA SNIGLAR!!! :O


JOO FÖRRESTEN!!!

Jag måste ju dela med mej av en låttext jag och Elin hittade igår, som jag skrev vid 11 års ålder... måste ha varit min allra första. Helt sjuk, read it yourself:

EN MÖRDARE GÅR LÖS

Vers 1:
Åh nej, åh nej, en mördare går lös. Han har mördat tre killar och en liten tös
Poliserna är arga och folket är skrämt, fast vissa tror faktiskt att det är ett skämt
Men när man hör det på radion och ser det på tv, så vet alla om det, från luffare till cp
Ingen vet vad dom ska göra han kan ju va anywhere, uppe på hustak bakom buskar där ingen ser
Refräng:
Se upp, se upp, han är en farlig man. Har rymt från fängelset, tänk vad han kan
Kompisarna hjälpte honom att rymma på natten, det har gått ett tag sen dess och han är törstig på vatten
Men allt han har, liksom det han har kvar är hans rymmarkläder och en väska av läder
Vers 2:
Polisen har kontakt med en man som har sett, att mördaren synts till i stan på natten klockan ett
Men mannen låtsas bara, han är mördarens vän. Fast mördarens bästa kompis är en kille som heter Sven
Han har rymt från fängelset han också, fast han rymde senare det vill säga klockan två
Refräng:
Se upp, se upp, han är en farlig man. Har rymt från fängelset, tänk vad han kan
Kompisarna hjälpte honom att rymma på natten, det har gått ett tag sen dess och han är törstig på vatten
Men allt han har, liksom det han har kvar är hans rymmarkläder och en väska av läder
Vers 3:
Äntligen, äntligen, dom fick han tillslut. Poliserna är glada och kan pusta ut
Ingen behöver oroa sej mer, allting är klart och kan läggas ner
Men vänta lite! Rymmarn Sven är fortfarande fri. Han är farligare, alltså lika farlig som Bruce Lee
Refräng:
Se upp, se upp, han är en ännu farligare man. Har också flytt från fängelset, jamen tänk vad han också kan
Första mördarns kompis hjälpte Svennis att rymma. Svennis är så glad att han börjat att nynna
Han är så glad för ingen vet vad han döljer, det får ni veta senare så fortsättning följer


Frågar ni mej, så låter det mer som en berättelse :D




Kysssssss

Kommentarer
Postat av: elin

hej hopp!! läste texten för pappa, vi asgarvade och har analyserat texten lite och kommit fram till att mördarens kompis heter sven, men själva mördaren har inte nåt namn.. <3

2010-10-11 @ 21:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0