1973

Herregud, jag måste bli bättre på att blogga nu. Men jag kan skylla på en sak, och det är att jag kommit in i en ny rutin: Jobb.
Det är ett väldigt starkt och uppskattat ord, och dom människor som kan skryta med att dom besitter en anställning respekterar jag otroligt mycket, oavsett vad det är för jobb, och just för att jag själv vill ha ett heltidsjobb och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad min anställning kallas för.
Jag har i nuläget jobbat som snöskottare i en vecka, och det är kontinuerligt så länge som snön ligger kvar och det finns tak att skotta (kan väl en relativt skarp hjärna lista ut). Men jag vet att snön och tak med snö på kommer att försvinna så småningom, och då kommer jag ju förlora min anställning. Så vad kallar man ett jobb som pågår tills vintern är slut? Korttidsjobb?
Whatever, är just nu glad över att jag lyckas få ihop pengar för resan till London som jag och Elin tänker göra :)

Nyår, haha, HAHA, är lite pinsamt att berätta om. Jag var supertrött den dagen och drack rätt mycket, vilket resulterade i att jag åkte hem, kom i säng och somnade klockan 11... på kvällen!!! Alltså missade jag tolvslaget.
Jag sov från ett år till ett annat! xD
När jag vaknade nästa morgon med huvudvärk som en jude så hade jag fått en massa mess om gott nytt år och så vidare, men då var det redan försent att svara på dom... uuhh :(
Weeell, jag hängde dock inte läpp och snopp hela dagen. Träffade senare på dagen ElinPelin, och trots att det mestadels blev filmtittande så hade jag det underbart (och det är det som räknas när man umgås).
Imorse var det dock inte roligt att lämna henne när jag fick åka iväg till Grönan för fortsättande skottning, men på torsdag ska vi gå på Naturhistoriska och det ska bli hur awesome som helst :D
Sen på fredag, om jag är ledig då (eftersom det är klämdag och dom flesta är lediga då, hoppas innerligt att jag är inkluderad) så ska vi gå och se Harry Potter and the Deathly Hallows part 1!! Är supertaggad, eftersom jag är ett major fan! Love åt det <3

Snart ska slänga mej i duschen, och sen bär det av till Robins morfar med Nurmi och Danne för att se Sverige-Ryssland. Längtar ^^

BTW, RIP Pete Postlethwaite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0