Girls on film

Blev nyss klar med en låt som heter Newice. Fråga mej inte vad det betyder för det vet jag inte, men det finns en liten historia bakom ifall du vill höra (läsa?) :)
Jo, för dom som inte vet så gör jag min musik i Fruity Loops, och det har jag hållit på med i snart tio år... TIO fucking år!!! Anyway, det har resulterat i ett flertal ofullständiga låtar som jag snabbt och slarvigt döpt till "ny låt", "ny sång" eller "nyis". Och i det här fallet kom jag snabbt på en låt förra veckan som jag trodde skulle bli bortglömd, så jag döpte den snabbt till just Newice eftersom dom flesta svenska namnen var upptagna. Men sen fortsatte jag att arbeta mer med låten och under tiden fastnade jag för titeln.
Och nu är den färdigställd och jag är nöjd :D

Jag meddelade igår att jag slutat röka för att bara feströka, men det är inte alltid så lätt som man tror. "Det svåra är inte att sluta, det är att inte börja igen", sa en vis gammal kollega en gång i tiden till mej. Well well, vad jag ville säga var att jag inte riktigt klarar av det, och istället för att lägga av helt och hållet så har jag trappat ner till 2 cigg om dagen, för att senare kunna trappa ner till 1 om dagen och sen en varannan dag. Låter väldigt successivt, och lättare sagt än gjort kanske? Men det blir en av mina stora utmaningar i år, och utmaningar gillar vi för sånt kan man klara av :)

Idag står det mellan två filmer att se, antingen Hereafter eller Paul. Vore jävligt kul att se Paul, eftersom den har premiär i juni och då kan jag skryta flera månader i förväg om hur awesome jag är som sett den xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0